søndag den 15. juli 2012

Kaffeposer

Jeg havde en aftale med min gode veninde i går formiddags. Den stod på ren hygge og shopping. Da vi mødtes kom hun med en stor pose med kaffeposer under armen. Jeps - så gode er hende og hendes kæreste (for det er vist mest ham som drikker kaffe!). Det er skønt at have nogle som samler kaffeposer og især dejligt at have nogle som ikke skifter kaffemærke hele tiden. Det gør nemlig, at man kan tillade sig at være kræsen!

 Poserne blev hurtigt vasket og klippet i stykker. Det blev til 228!!!! lapper, så nu skal der bare flettes!

 Kaffeposerne ser sådan ud. Jeg har dog i dette tilfælde valgt at bruge indersiden af posen, da jeg ville prøve at lave en sølvfarvet pung. Du undrer dig nok over hvorfor der er et hul midt i posen. Forklaringen finder du længere nede.

 Fletteriet får dette udtryk.

Ja, her er så forklaringen på, hvorfor der er skåret et hul midt i posen. Jeg har tilladt mig at være kræsen og derfor skære en lap, hvor kaffebønnerne bliver mønstret på fletteriet. Det vil tage meget lang tid at samle disse, da der kun er en lap, hvor dette kan lade sig gøre, på hver kaffepose. Men jeg synes det er ventetiden værd.

Hvis du sidder derude og tænke: "Jeg vil da gerne donere mine tomme kaffeposer til et genbrugs-venligt formål, så må du meget gerne sige til."

Ingen kommentarer:

Send en kommentar